Ads Banner

Tuesday 17 May 2016

Nak tau kenapa teksi mogok pasal UBER?


Tahukah ramai pemandu teksi bakal kehilangan kerja atau berhenti menjadi pemandu teksi sebab kewujudan UBER?

Apa itu UBER? 

UBER adalah satu jenis perkhidmatan membawa penumpang ke satu destinasi menggunakan kenderaan pemilik pemandu tersebut.

Contohnya, saya mempunyai kereta dan saya berada di KL ingin balik ke IPOH. Saya akan semak applikasi UBER dan adakah ada penumpang juga ingin balik ke IPOH. 

Jika ada penumbang ingin tumpang kereta saya, maka saya akan jadi pemandu UBER dan bawa penumpang tersebut balik ke IPOH.

Kenapa saya terima job ini?

1. sebahagian kos saya ditanggung oleh orang kedua. Jadi saya jimat.

2. saya tidak mempunyai kos tambahan sebab kos tersebut sudah ditanggung walaupun tidak mempunyai penumpang.

3. saya boleh berhubung dengan pelanggan mana tau dia akan jadi penumpang tetap saya.

4. Tiada bayaran tunai dikenakan, lebih selamat untuk semua pihak!

No comments:

Post a Comment

Sponsored