Ads Banner

Thursday 24 March 2016

5 Sebab mengapa Boboiboy The Movie jadi popular


Tayangan Boboiboy the Movie telah pun mendapat kutipan RM14 juta dalam masa 20 hari iaitu melebihi target asal di Malaysia sebanyak RM13 juta. Di sini saya akan senaraikan sebab kenapa filem ini laris macam goreng pisang panas:
  1. Syarikat monsta telah menyiarkan siri animasi pertamanya di kaca tv pada 13 mac 2011. Kemudian ia telah menjadi viral apabila ia telah di upload ke youtube dan telah di tonton oleh berjuta pelayar di internet.
  2. Kalau kanak-kanak dah teruja dengan aksi boboiboy dalam siri animasi di kaca tv maka tidak hairanlah mereka tidak sabar untuk menonton di wayang pula. Dengan ini maka terpaksalah ibu bapa membawa semua anak-anak ke panggung wayang, bayangkan berapa ramai kanak-kanak ada di seluruh malaysia?
  3. Masa tayangan menjadi faktor utama iaitu semasa cuti sekolah dan tayangan animasi yang lain pun tak banyak di pawagam, so saingan pun kurang.
  4. Promosi berterusan di media prima, kalau siaran drama ke kartun ke mesti ada logo boboiboy the movie di bucu kiri atas skrin.
  5. Komen positif dari media sosial yang telah menonton boboiboy the movie dari kanak-kanak hinggalah ke dewasa memberi markah 8 ke 10 bintang! Jadi yang belum menontonnya mesti nak pergi tengok apa yang best sangat cerita ni.
Jadi itulah sebabnya boboiboy the movie mendapat kutipan di luar jangkaan tapi cuma ada kekurangan lagi iaitu permainan robot dan action figure boboiboy kurang berada di pasaran. Seperti saya sendiri juga ingin memiliki mainan robot seperti ochobot, mega probe, papazola serta kapal tengkotak sebagai  permainan dan koleksi peribadi. Semoga saudara nizam razak dapat memenuhi permintaan kami...

No comments:

Post a Comment

Sponsored